۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور:

بسیج در حوزه پیشگیری از جرایم آماده نقش‌آفرینی است

بسیج در حوزه پیشگیری از جرایم آماده نقش‌آفرینی است

زنجان- رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور گفت: در حوزه پیشگیری و صلح و سازش بسیج آماده نقش آفرینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سهراب انبارکی در جلسه مشترک با رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: برای اجرای سند تحول حضور نهادهای مردمی ضروری است که یکی از این نهادها سازمان بسیج حقوقدانان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان بسیج حقوقدانان در سراسر کشور در مسائل بین‌المللی نقش‌آفرین بوده، بیان کرد: تعامل با کمیسیون قضائی مجلس و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادهای سازنده در بحث تدوین قوانین از دیگر اقدامات و برنامه‌های سازمان است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور مقوله مطالبه‌گری در حوزه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج حقوقدانان برشمرد و گفت: با حضور هسته‌های مقاومت جبهه مقاومت شکل می‌گیرد.

انبارکی گفت: در سند تحول بسیج حقوق‌دانان در راستای پیشگیری از جرم، باید در هر مسجد، در هر بازار، در هر پارک، یک حقوق‌دان باشد تا دانش حقوقی مردم را بالا ببرد، لذا جهل مردم رافع مسئولیت کیفری نیست و در حوزه پیشگیری و در حوزه صلح و سازش بسیج آماده نقش آفرینی است.

وی بیان کرد: شاخصه‌های دیگر بیانیه گام دوم همه با عدالت مرتبط است و ما باید با یک حضور جهادی و انقلابی تلاش کنیم تا یک دولت انقلابی شکل بگیرد که بخشی از دولت اسلامی قوه قضائیه است اگر تمام قوه‌ها حضور مؤثری داشته باشند دولت اسلامی شکل می‌گیرد.

بخش احیای حقوق عامه یکی از فعالیت‌های حقوق‌دانان است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان کشور با اشاره به اینکه بخش احیای حقوق عامه یکی از فعالیت‌های حقوق‌دانان است و بسیج به عنوان یک نیروی مردمی مطالبه‌گر می‌تواند در کنار مسئولین قضائی مطالبه شفافیت اموال مسئولین کند، گفت: در همین راستا به نیازمندانی که وکیل ندارند نیز کمک می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان زنجان نیز با بیان اینکه امروز مقوله مبارزه با فساد در جامعه بسیار برجسته است، گفت: امروز دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌هایی که اداره حقوقی فعال دارند و حمایت شدند آسیب در آن مجموعه‌ها کمتر است و هرکجا اداره حقوقی ادارات نیمه تعطیل، یا تعطیل و حمایت نشدند، آسیب‌ها بیشتر است.

حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به ابلاغ سند تحول از سوی رئیس قوه قضائیه که یک دادرسی عادلانه است و مورد انتظار و توقع جامعه اسلامی است، افزود: این سند موضوع تازه‌ای نیست، بلکه گردآوری، هدفمندی و اولویت‌بندی این سند اهمیت زیادی دارد و جامعه هدف این سند، تشکیلات قضائی است که باید میدان‌داری کنند و این امر نیاز به همراهی و همکاری سایر نهادهاست.

وی افزود: بسیج حقوق‌دان یک جامعه بزرگی در کشور است و اگر در اجرای سیاست‌ها و مأموریت‌های دستگاه قضائی کمک نخبگان و نهادهای مردمی در میان باشد، درصدد توفیق آن بالاست و همه نظام‌های حقوقی در دانشگاه‌ها به این جامعه ارزش قائل هستند و باید از ظرفیت سازمان بسیج حقوقدانان کشور بهره برد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه از ابتکارات جدید و ارزشمند بسیج مستضعفین طی سال‌های گذشته صنفی کردن بسیج بود، بیان کرد: هر کجا تفکر بسیجی بکار گرفته شد، اقدامات و حرکت‌ها صحیح و هدفمند بود.

وی تصریح کرد: با همکاری و همراهی بسیج حقوقدانان در استان طرح هر مسجد یک حقوقدان اجرا می‌شد که در شرایط کرونایی اجرا نمی‌شود، اما نباید صحنه را ترک کرد، چرا که استفاده از فضای مجازی برای ارائه مشاوره حقوقی که نیاز جامعه است یک ضرورت و امری لازم است.

رئیس شورای قضائی استان زنجان با اشاره به اینکه در برخی مواقع در کشور اتفاقاتی می‌افتد و حمله‌هایی به ارزش‌های اسلامی و احکام صادره می‌شود که در این میان سازمان بسیج حقوقدانان و جامعه حقوقدانان باید به میدان بیایند و پاسخ و دفاع جانانه از این ارزش‌ها دهند.

وی ادامه داد: شناسایی و جذب افراد حقوقدان خصوصاً فارغ‌التحصیلان حقوق در دانشگاه‌ها و آشنا کردن این افراد با تفکرات بسیج موضوع بسیار مهمی است که سازمان بسیج حقوقدانان باید نقش‌آفرینی کند.

کد خبر 5127557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha